donderdag 1 augustus 2013

Loom weer en vroeg op pad

Het is warm aan het Gardameer, ik mag wel zeggen heel warm. Wij klagen niet, zijn niet boos maar hebben wel een lijstje..... want het lijkt er op dat de WiFi ook loom wordt van het warme weer.......en daar kunnen ze vast nog wel iets aan verbeteren want nu kan ik mijn trouwe volgers mondjesmaat informeren over mijn fietsactiviteiten. Inmiddels al weer drie ritten gemaakt. Allen richting het bergmassief van de Monte Baldo. 1e rit - 'S ochtends vroeg opstaan, lees 7 uur, zodat ik rond half acht op mijn stalen ros kan klimmen. De eerste kilometers gaan op en neer en zorgen ervoor dat de benen een beetje kunnen wennen aan de klimbelasting. Via de kustplaatsjes Bardolino en Garda gaat het richting Torri del Benaco waar zo'n 15 kilometer zijn afgelegd. Daar begint de klim naar San Zeno di Montagna en is ongeveer 22 kilometer lang. Gemiddelde stijging ligt zo rond de vijf procent maar onderweg zitten er vervelende stukken tussen van 14/15%. Daar aangekomen een colaatje op het terras van een restaurant met uitzicht op het Gardameer, daar kan ik best aan wennen als het moet hoor ik mijzelf denken. Hierna is het in principe alleen nog maar afdalen. Na 49 kilometer en een start temperatuur van 27 graden kom ik terug op de camping in Lazise en is de temperatuur inmiddels opgelopen naar 36 graden. Lekker even gedoucht en vervolgens naar het zwembad. 2e rit - Wederom vroeg opstaan zodat de temperatuur nog aangenaam is voor een inspanning. Vanuit Lazise richting Garda om vandaar richting Affi te rijden. Vanuit Affi bestijg je de Monte Baldo eigenlijk vanaf de oostkant. Uiteindelijk kom je weer op de weg richting San Zeno di Montagna en kom ik weer op bekend terrein. Via deze kant afdalen en weer uitkomend in Garda gaat het weer richting de camping. Dit keer 37 kilometer. 3e rit - vandaag zowaar nog vroeger op pad. Niet alleen vanwege de temperatuur deze keer maar omdat ik om 11 uur met mijn dochter ga parasailen (aan een parachute achter een speedboot hangen). De rit was deels een kopie van de eerste hierboven echter op de terugweg nog een extra klimmetje toegevoegd. Al met al 56 kilometer en ruim op tijd om het luchtruim boven het Gardameer onveilig te maken.

1 opmerking: