zondag 9 maart 2014

Op koers voor klasbak 2015

Daar waar menig concurrent zich stort op andere sportdisciplines zoals atb'en of zelfs andere sporten zoals hardlopen blijf ik zelf gefocust op het wielrennen. Bauke Mollema gaat ook niet ineens hardlopen ter voorbereiding op de Tour de France toch? Gisterochtend met Richard vertrokken richting Tecklenburg om de eerste hoogtemeters van het jaar te maken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje spanning voelde, hoe sta ik er voor? Conditioneel goed was de verwachting want ik heb prima getraind maar vooral hoe gaat het in de heuvels nu ik ten opzichte van vorig jaar 15 kilo lichter ben. De vooruitgang was best goed te noemen, daar waar ik vorig jaar op de Holperdorperstrasse op meer dan een minuut achterstand werd gereden bleef ik de eerste beklimming in het wiel van Richard en bij de tweede (toen deed Richard zijn best) op 200 meter. Goed voor het moraal zeggen ze dan toch? Verderop bij de beklimming richting de kazerne (doodlopende weg maar mooie klim met prachtig uitzicht) kwam de totale bevestiging. Vorig jaar reed ik daar met zo'n 9 km per uur omhoog, nu 12. Daar heb ik dus een half jaar lang mijn best voor gedaan.... Nu op naar Bad Iburg om koffie met appelgebak te eten en calorieƫn te tanken. Na de pauze via allerlei leuke weggetjes met korte steile klimmen terug richting Tecklenburg. Na een kleine 70 km, behoorlijk wat hoogtemeters en meer dan 3 uur op de fiets zeer voldaan terug op Parkplatz am Rathaus. Een geweldig mooie zonnige fietsdag in een prachtige omgeving kan ik weer bijschrijven en gevoelsmatig zal ik dit voorjaar nog wel eens in Tecklenburg belanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten