dinsdag 16 juli 2013

Slappeterp

Vanavond vertrokken voor een rustig zomeravond ritje. Vanuit Zuiderburen koers ik met de handjes op het stuur richting Goutum. Bij de Mc Donalds onder de weg door richting Deinum. Daar komen drie mannen voorbij die kop over kop rijden. Na welgeteld 7 minuten van huis laat ik mijn voornemen voor dat rustige ritje even varen en nestel mij in het wiel van het drietal. Ik kondig bij de heren aan dat ik aanklamp en ze gaan akkoord. De snelheden lopen op tot 41,8 km per uur en ik ben blij dat ik kan volgen en dat is ook alles. Na zo'n 20 kilometer scheiden onze wegen want ik wil richting Franeker en het drietal gaat richting Bolsward. Dit zorgt er gelukkig ook voor dat ik weer terug kan in de rustig aan modus en daar ben ik wel blij mee. Vanaf Franeker draai ik terug naar Leeuwarden en op enig moment ga ik onder de snelweg door en kom in Peins en daarna in een dorpje dat mij doet denken aan mijn collega Ytzen Terpstra, Slappeterp. Niet omdat Ytzen slap zou zijn maar juist omdat hij de laatste tijd zo sterk fietst. Het zou dus eigenlijk Sterketerp moeten zijn. Nou ja, genoeg hersenspinsels, doorfietsen maar weer, op naar Menaldum en Marsum. Daar komt weer zo'n hardrijder voorbij maar die was niet blij dat ik in zijn wiel kroop en na een korte maar heftige uitwisseling van vriendelijkheden laat ik hem gaan. Wat een .......... leuke man, die zit vol met stress moet je maar denken. 56 kilometer op de teller en lekker gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten