zondag 16 juni 2013

Storm, juffrouw Jannie en Homeride

Vanochtend sinds anderhalve week mijn stalen ros weer uit de garage gehaald. Geveld door een wildwater glijbaan was het onmogelijk om te fietsen. Een blessure aan rug, schouder en nek zorgde er voor dat ik verplicht rust moest nemen. Gelukkig gaat zoiets weer voorbij voordat ik een oud mannetje ben en dat was alweer vandaag. Met een blik naar de hemel vanwege de donkere wolken en een blik naar de zwaaiende bomen vanwege de harde wind had ik toch wel enige twijfel. Vroeger bij de commando's zou Storm gezegd hebben gingen ze alleen op pad met harde wind en regen, Jos en Edgar zouden met dit weer Stiften. Mijn juffrouw Jannie was al wezen hardlopen en adviseerde mij lekker thuis te blijven met deze storm, maar goed het lichaam vraagt om wat inspanning dus toch maar opgestapt. Inderdaad het waaide een halve storm, vanuit Leeuwarden zou ik via Eagum naar Grou. Dat was niet mogelijk omdat de doorgaande weg door Eagum van Mei t/m Oktober gestremd is. Sneu voor de 5 inwoners van Eagum en deels ook voor mij want mijn rondje werd hierdoor iets langer dan gepland. Via Wargea, Wartena, Reduzum, Wirdum terug naar Leeuwarden. 38 kilometer met windkracht 5 of 6 was voor mij genoeg. Bewondering voor de mannen van de Fietsfriezen (team53) die de Homeride fietsen. 500 km van Groningen naar Maastricht via de afsluitdijk voor het goede doel (Ronald mc Donald huizen). Respect want gistermiddag begonnen, de nacht doorgefietst met een zuidwesterstorm waren ze rond 13.00 uur bij Valkenswaard. De laatste loodjes zullen ook hier het zwaarst wegen maar nogmaals bewondering, zeker met deze omstandigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten